כמעט 60% מהציבור במדינת ישראל מחזיקים בביטוח פרטיים, הנפוצים שבהם הם מסוג ביטוח חיים/ משכנתא/ בריאות/מחלות קשות/תאונות אישיות, אלו הם גם מייצרים את הרווחים השמנים ביותר לחברות הביטוח .
ביטוחים אלו מהווים הוצאה כבדת משקל המגיעה לעיתים לכדי 10-20% מההכנסות למשק הבית .
הרווחים הגבוהים של חברות הביטוח רק הולכים ועולים , בעוד הציבור כורע תחת נטל ההוצאות ויוקר המחיה וזו למרות רפורמות רבות שתיקן משרד האוצר לאורך השנים האחרונות.
מי שעוד נהנה מכך, הם סוכני הביטוח או נציגי המכירות בחברות הביטוח,
אלו שרכשתם דרכם את הביטוחים שלכם,
אותם אלו שעושים לכם סדר בתיק, כי אין לכם ראש להתעסק עם זה ואמורים לדאוג שתעשירו את חברות הביטוח כמה שפחות.
אולם, רוב הציבור לא יודע שככל שהתשלום החודשי שאתם משלמים גבוה יותר,
כך גדלה גם העמלה שלהם באופן ישיר ולכן אי אפשר להאשים אותם שהם רוצים להתפרנס כמה שיותר.
הסיבה לכך היא שהציבור פשוט חסר סבלנות בכל הנוגע למוצרים פיננסים, הוא מעדיף לטמון את הראש בחול ולזרוק את האחריות על מישהו אחר, ולכן הוא אינו דורש ומממש את זכויותיו,
כאשר משרד האוצר מתקן רפורמה שמטרתה להפחית את עלויות הביטוח, או לדאוג לשיפור משמעותי בכיסוי הביטוחי, על הציבור להיות פיקח ועירני לדרוש את אשר מגיע לו ולא להתעצל.
אולם הישראלי הממוצע יכול להתמקח שבועות ארוכים על מוצרים שיחסכו לו במקרה הטוב כמה מאות שקלים, בעוד שהוא מפסיד אלפי ומאות אלפי שקלים על הביטוחים הפרטיים שלו , זה אבסורד
על הציבור להיות עירני ולבחון בכל שנה את התיק הביטוחי שלו מחדש, גם ברמת המחירים וגם ברמת הכיסויים, אל תבנו על זה שמישהו יעשה זאת עבורכם, גם לא סוכן הביטוח או מנהל התיק הקיים שלכם.
רפורמה נוספת של משרד האוצר, תוקנה בתחילת 2016 בביטוחי הבריאות,
נכון לאז הייתה בהלה בקרב סוכני הביטוח ובעידוד חברות הביטוח, לרשום כמה שיותר מבוטחים לרכישת ביטוח בריאות לפני הרפורמה.
בהלה שהייתה כמובן, טובה יותר לחברות הביטוח מאשר לאזרחים.
חשוב להבין, רפורמה שמתוקנת על ידי משרד האוצר אולי אינה מושלמת, אך בסופו של דבר באה על מנת לתקן עוולות בשוק לטובת האזרחים.
רפורמת הבריאות סתמה חורים רבים בכיסוי הביטוחי המוצע דאז, לדוגמא : בביטוחים לאחר 2016 לעולם לא תזדקקו להוסיף כסף מכיסכם על מימון ניתוח כאשר אתם מבוטחים, בניגוד למצב התקרות הקודם ששרר .
סייגים וחריגים שהיו משתנים לפי מצב הרוח של כל חברה ומפתיעים את המבוטחים ברגע האמת לפתע קיבלו תנאי סף אחידים ונתנו רשת ביטחון למבוטחים, שלרוב, הסיכוי שיעסקו ביום יום, מה הסייגים שלי בביטוח במקרה כזה וכזה הוא אפסי.
בניגוד לפורמט הביטוחי הישן, במסגרתו שיפורים בכיסויים ניתנים רק לרוכשי פוליסה חדשה , לאחר 2016 חויבו חברות הביטוח בחוק ! לעדכן באופן דו שנתי את כיסויי המבוטחים , כך שכל שיפור או טכנולוגיות רפואיות חדשות שנכנסות לכיסויים המשווקים , יעודכנו אוטומטית גם למבוטחים הישנים שלהם.
מה שזה אומר זה, שאם רכשתם כיסוי לאחר 2016 ורחוק בעתיד אפילו בשנת 2046 לדוג'
חברת הביטוח שלכם משווקת בביטוח הבריאות שלה כיסוי לתרופה חדשה המרפאת את מחלת הסרטן, היא מחויבת לעדכן את הכיסוי הזה גם עבורכם!
אם אתם נמצאים בביטוח של לפני 2016 לעומת זאת, אתם בבעיה,
והבעיה הזו, יכולה להיות ההבדל בין הצלת חיי האהובים שלכם בעת הצורך לבין חוסר אונים מוחלט.
נקודות אלו הן רק קצה המזלג בבעיות ובכשלים העולים בתיקי הביטוח של המבוטחים ובתלונות תכופות שמקבל משרד האוצר על דחיות של תביעות ומחירים מופקעים.
כאן תוכלו לבחון אם ביטוח הבריאות שלכם מעודכן לרפורמה באמצעות המערכת של משרד האוצר בתהליך דיגיטלי