הישראלי הפראייר : בעוד מחיר טונה שעלה ב 2 שקלים ייצר שערורייה בתקשורת , מחירי הביטוח שרק הולכים ועולים מידי שנה חמקו לכם מהרדאר !

"הצרכן הישראלי רק חושב שהוא לא פראייר - הוא יתמקח כשהוא קונה מוצר או סוגר חופשה ויחסוך כמה מאות שקלים , אבל יפסיד אלפי שקלים במוצרים הפיננסים שלו, רק כי אין לו סבלנות וזמן להתעסק עם זה"

ראשי | חיסכון פנסיוני | חיסכון בביטוח
הישראלי הפראייר

הישראלי הפראייר

 

כמעט 60% מהציבור במדינת ישראל מחזיקים בביטוח פרטיים, הנפוצים שבהם הם מסוג ביטוח חיים/ משכנתא/ בריאות/מחלות קשות/תאונות אישיות, אלו הם גם מייצרים את הרווחים השמנים ביותר לחברות הביטוח .

ביטוחים אלו מהווים הוצאה כבדת משקל המגיעה לעיתים לכדי 10-20% מההכנסות למשק הבית .
הרווחים הגבוהים של חברות הביטוח רק הולכים ועולים , בעוד הציבור כורע תחת נטל ההוצאות ויוקר המחיה וזו למרות רפורמות רבות שתיקן משרד האוצר לאורך השנים האחרונות.

מי שעוד נהנה מכך, הם סוכני הביטוח או נציגי המכירות בחברות הביטוח,
אלו שרכשתם דרכם את הביטוחים שלכם,
אותם אלו שעושים לכם סדר בתיק, כי אין לכם ראש להתעסק עם זה ואמורים לדאוג שתעשירו את חברות הביטוח כמה שפחות.

אולם, רוב הציבור לא יודע שככל שהתשלום החודשי שאתם משלמים גבוה יותר,
כך גדלה גם העמלה שלהם באופן ישיר ולכן אי אפשר להאשים אותם שהם רוצים להתפרנס כמה שיותר.


הסיבה לכך היא שהציבור פשוט חסר סבלנות בכל הנוגע למוצרים פיננסים, הוא מעדיף לטמון את הראש בחול ולזרוק את האחריות על מישהו אחר, ולכן הוא אינו דורש ומממש את זכויותיו,
כאשר משרד האוצר מתקן רפורמה שמטרתה להפחית את עלויות הביטוח, או לדאוג לשיפור משמעותי בכיסוי הביטוחי, על הציבור להיות פיקח ועירני לדרוש את אשר מגיע לו ולא להתעצל.

 

אולם הישראלי הממוצע יכול להתמקח שבועות ארוכים על מוצרים שיחסכו לו במקרה הטוב כמה מאות שקלים, בעוד שהוא מפסיד אלפי ומאות אלפי שקלים על הביטוחים הפרטיים שלו , זה אבסורד

 

על הציבור להיות עירני ולבחון בכל שנה את התיק הביטוחי שלו מחדש, גם ברמת המחירים וגם ברמת הכיסויים, אל תבנו על זה שמישהו יעשה זאת עבורכם, גם לא סוכן הביטוח או מנהל התיק הקיים שלכם.

 

 

 

קרטל בחסות החוק והרפורמה של משרד האוצר

 

קחו לדוגמא את הרפורמה שתיקן האוצר בביטוחי החיים .

לאחרונה משרד האוצר גילה כי התעריף הבסיסי ללא הנחה שהציבור משלם בביטוחי החיים, מחושב לפי תוחלת חיים ישנה ולא מעודכנת , הגורסת כי גיל הפטירה הממוצע הינו גיל 70, בעוד תוחלת החיים כבר עומדת היום על גיל 85.

מזה אומר עבורכם אתם שואלים ?
אז זהו , שהרבה מאוד !

זה אומר שהסיכון המגולם על חברות הביטוח במחיר שהן דורשות, קטן בעשרות אחוזים!
משווי הסיכון האמיתי שקיים להן! 

מזה עוד זה אומר אתם שואלים?

רווחים שגבוהים ב30-40 אחוזים מהרווח הלגיטימי לפי הסטנדרטים של משרד האוצר שיוצא ישירות מכיסכם.

כאשר המצב שרר כך לאורך שנים, לא פלא שהתגבשה מערכת משומנת של הנחות גבוהות בשנה הראשונה לביטוח ( שהגיעה עד אפילו כדי 65% ),
אולם בשנים לאחר מכן, ההנחה הלכה וירדה והרווח לחברות הביטוח והסוכנים מיהר להגיע .

משרד האוצר חייב את חברות הביטוח לעדכן את המבוטחים בסמס על עליות מחירים,
אולם הצרכן הישראלי הפראייר אדיש להודעות המתקבלות ובמקרה הטוב פונה לסוכן שלו שלא בעל מוטיבציה גבוהה להפחית לעצמו את העמלה.

 

על פי נתונים רשמיים, למעלה מ40% מהמבוטחים עדיין מחזיקים בביטוח חיים מלפני הרפורמה של האוצר , ומבזבזים אלפי שקלים בגלל עצלנות ודחיינות.

 

ביטוח בריאות פרטי

ביטוח בריאות פרטי

 

רפורמה נוספת של משרד האוצר, תוקנה בתחילת 2016 בביטוחי הבריאות,
נכון לאז הייתה בהלה בקרב סוכני הביטוח ובעידוד חברות הביטוח, לרשום כמה שיותר מבוטחים לרכישת ביטוח בריאות לפני הרפורמה.
בהלה שהייתה כמובן, טובה יותר לחברות הביטוח מאשר לאזרחים.

חשוב להבין, רפורמה שמתוקנת על ידי משרד האוצר אולי אינה מושלמת, אך בסופו של דבר באה על מנת לתקן עוולות בשוק לטובת האזרחים.

רפורמת הבריאות סתמה חורים רבים בכיסוי הביטוחי המוצע דאז, לדוגמא : בביטוחים לאחר 2016 לעולם לא תזדקקו להוסיף כסף מכיסכם על מימון ניתוח כאשר אתם מבוטחים, בניגוד למצב התקרות הקודם ששרר .

 סייגים וחריגים שהיו משתנים לפי מצב הרוח של כל חברה ומפתיעים את המבוטחים ברגע האמת לפתע קיבלו תנאי סף אחידים ונתנו רשת ביטחון למבוטחים, שלרוב, הסיכוי שיעסקו ביום יום, מה הסייגים שלי בביטוח במקרה כזה וכזה הוא אפסי.

בניגוד לפורמט הביטוחי הישן, במסגרתו שיפורים בכיסויים ניתנים רק לרוכשי פוליסה חדשה , לאחר 2016 חויבו חברות הביטוח בחוק ! לעדכן באופן דו שנתי את כיסויי המבוטחים , כך שכל שיפור או טכנולוגיות רפואיות חדשות שנכנסות לכיסויים המשווקים , יעודכנו אוטומטית גם למבוטחים הישנים שלהם.

מה שזה אומר זה, שאם רכשתם כיסוי לאחר 2016 ורחוק בעתיד אפילו בשנת 2046 לדוג'
חברת הביטוח שלכם משווקת בביטוח הבריאות שלה כיסוי לתרופה חדשה המרפאת את מחלת הסרטן, היא מחויבת לעדכן את הכיסוי הזה גם עבורכם!

אם אתם נמצאים בביטוח של לפני 2016 לעומת זאת, אתם בבעיה,
והבעיה הזו, יכולה להיות ההבדל בין הצלת חיי האהובים שלכם בעת הצורך לבין חוסר אונים מוחלט.

נקודות אלו הן רק קצה המזלג בבעיות ובכשלים העולים בתיקי הביטוח של המבוטחים ובתלונות תכופות שמקבל משרד האוצר על דחיות של תביעות ומחירים מופקעים.

כאן תוכלו לבחון אם ביטוח הבריאות שלכם מעודכן לרפורמה באמצעות המערכת של משרד האוצר בתהליך דיגיטלי

 

 

14 מרץ, 2023

ממי תרצה להציל כסף?

פוסטים אחרונים

החזרי מס?
הזדמנות אחרונה להגשת שנת 2013
בדוק במחשבון
Powered by - wemake
כלי נגישות

Powered by - Wemake